Volvo V90 Cross Country – «The Get Away Car»

Volvo V90 Cross Country
Mennesker verden over har fortalt hva de vil bruke mer tid på. Nye Volvo V90 Cross Country skal bidra til å gjøre det.

 En spørreundersøkelse i regi av Volvo Cars – utført i Norge, USA, Kina, Frankrike, Storbritannia, Tyskland og Sverige – viser at seks av ti mennesker ønsker å bruke mer tid på utendørsaktiviteter. Fotturer, løping og sykling topper listen over de mest populære aktivitetene.

 For Norge viser svarene at vi foretrekker fotturer, sykling og fiske. Fotturer er nordmenns yndlingsaktivitet. Mer enn 60 prosent oppgir fotturer som sin favoritt, over dobbelt så mange som sykling på andreplass. Fiske er mer populært blant menn, mens naturfotografi er mer populært blant kvinner. Hver femte nordmann liker faktisk naturfotografi. Av nordmennene som svarer at de ikke kan prioritere hobbyene sine, sier halvparten at jobben tar for mye tid.

 Kampanjen som nå lanseres for V90 Cross Country er inspirert av den britiske filosofen Alan Watts. Han oppmuntrer folk til å oppdage gleder i livet som de kanskje hadde glemt, gjøre prioriteringene på ny og leve mer i øyeblikket.

 -De fleste av oss kommer til et punkt i livet der vi velger en karriere fremfor å bruke tiden på skisport eller surfing. Noen kan minste eventyrfølelsen når de velger en mer komfortabel livsstil. Kampanjen for V90 Cross Country minner oss om at det er på tide å gjenoppta vennskapene og aktivitetene vi var så glade i, og leve livet til fulle, sier Thomas Andersson, Vice President Global Marketing i Volvo Car Group

Reklamefilmen for Volvo V90 Cross Country ble tatt opp i og rundt Vancouver i Canada. Den følger fire mennesker som tar opp kontakten med venner og aktiviteter de var opptatt av tidligere. De forlater storbyen i sin V90 Cross Country for å surfe, fiske og fotografere. Alan Watts legendariske tale fra 1959 akkompagnerer filmfortellingen. Alan Watts advarer folk mot å leve i fremtiden. Han oppmuntrer i stedet til å leve i øyeblikket og gjøre mer av det du elsker å gjøre. «Du kan ikke leve i det hele tatt, med mindre du lever fullt og helt, her og nå».

 Volvo V90 Cross Country

-Volvo V90 Cross Country er «The Get Away Car». Den lar deg komme unna travle hverdager en stund, og finne den etterlengtede balansen mellom arbeid og fritid, sier Rune Gutteberg Hansen, informasjonsdirektør i Volvo Car Norway. Han legger til at Volvo V90 Cross Country allerede er en stor suksess i Norge. Uker før bilen kommer til norske forhandlere, er nærmere 770 V90 Cross Country forhåndsbestilt – mer eller mindre usett. Mange av dem til kunder som er opptatt av friluftsliv, og som gjerne vil ha enda mer av nettopp det.

Se kampanjen og følg Volvo Cars på  YouTube, Facebook eller Twitter.

Olav Barhaugen

Author: Olav Barhaugen

Del denne saken på