Nye MINI Cooper Works Cabriolet

P90217427_highRes_mini-john-cooper-wor
En ny versjon av MINIs råeste toppmodell er klar for norske sommerveier. Nye MINI Cooper Works Cabriolet er klar for bestilling og lanseres med en startpris på 453.900 kroner.

– Nye MINI Cooper Works Cabriolet er en åpen fireseter med utpregede sportslige egenskaper og et bredt utvalg av teknologiske finesser. Med norsk drømmesommer i sikte, har vi forventninger om at mange vil velge en MINI uten tak denne sesongen, sier Christian Gottschalk, markeds- og kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge.

MINI Cooper Works Cabriolet

Eksplosive krefter

Den nye toppmodellen kommer med den kraftigste motoren i MINI-porteføljen og et vell av nyutviklet teknologi.

MINI John Cooper Works Cabriolet har 2,0 liters firesylindret Twinpower turbomotor, leverer hele 231 hestekrefter og et dreiemoment på 320 newtonmeter. Med standard manuell girkasse går bilen fra 0-100 på kjappe 6,6 sekunder, og overgår dermed den forrige modellen. Velger du Steptronic automatkasse, kan du knappe inn ytterligere en hundredel på distansen.

Drivstofforbruket er 0,65 l/mil, og 0,59 l/mil for versjonen med automatkasse, som tilsvarer et CO2-utslipp på henholdsvis 152 og 138 gram per kilometer (ihht. EU-syklus).

MINI Cooper Works Cabriolet

En underholdningsmaskin

I en MINI JCW Cabriolet er du ikke avhengig av fart og lek for å bli underholdt. Den nye modellen leveres med MINI Connected in-car infotainmentprogram. Systemet tilbyr et oppdatert utvalg av apper som enkelt kan integreres i bilen via smarttelefon. Her finner du eksklusive funksjoner som MINI Streetwise, nettsøk, Force Meter og regnvarsel, nettbaserte tjenester for bruk av sosiale nettverk og underholdningsapper som Spotify, Audible, TuneIn og GoPro.
DAB-radio er standard i MINI JWC Cabriolet og alle andre MINI-modeller fra januar 2016.

mini-magalogue_se

Nordisk kundemagasin i nytt format

Sammen med prisslippet lanseres også den aller første utgaven av MINIs nye kundemagasin, MINI Magalogue. Her vil MINI-fansen få tilgang på reportasjestoff om alt fra de siste modellene, til spennende møter med mennesker og fascinerende reiseopplevelser.

– For oss er MINI mye mer enn bare en bil. Alt vi gjør, gjør vi med innlevelse og entusiasme. Det ønsker vi å formidle til kunder og MINI-eiere, samtidig som vi ønsker å fremheve de enkelte modellenes unike personlighet. Vi ser at trykt kommunikasjon verdsettes av våre kunder. Et magasin har lang levetid og kompletterer den raske digitale verdenen vi omgir oss med til daglig, sier Marie Dellbrant, markedssjef for MINI i Nord-Europa.

MINI Magalogue skal utgis to ganger i året og produseres av MINI Northern Europe i samarbeid med det redaksjonelle produksjonsbyrået IC Factory.

Den første utgaven trykkes i 32 000 eksemplarer og består av 76 sider. I tillegg vil magasinet lanseres på nett, og kan leses på: http://no.minimagalogue.com.

I det første nummeret av MINI Magalogue treffer du blant annet danske Anders Warming som er sjefsdesigner hos MINI. Du kan også lese om motebloggeren Vanessa Rudjord fra Oslo og om hennes MINI Clubman. Bli også med på oppdagelsesferd i det skandinaviske landskapet med den helt nye MINI Clubman. En tur til Tibet i MINI hører også med, og mellom permene presenteres alle MINI modellene med det siste av utstyr og accessoirer som matcher din MINI.

Olav Barhaugen

Author: Olav Barhaugen

Del denne saken på